logo
logo

زوم لاین بزرگترین شرکت تولیدی ماشین آلات در چین و ششمین شرکت بزرگ تولیدی ماشین آلات جهان است.

در سال 2008 CIFA را به دست آورد، سومین تولید کننده ماشین آلات بتن در جهان، که بزرگترین دستاورد اروپایی که توسط یک شرکت چینی در آن زمان به دست آمده بود.
کسب و کار زوم لاین شامل 5 بخش است:
ماشین آلات ساختمانی، ماشین آلات کشاورزی، کامیون¬های سنگین، کسب و کار زیست محیطی و خدمات مالی.

تاریخچه:

ساختمان زوم لاین در یلو، ناحیه ای از چانگشا، هونان چین است. زوم لاین، شرکت ساخت و ساز صنایع مکانیکی، در سال 1992 به عنوان توسعه دهنده بالاترین تکنولوژی منطقه در چانگشا تاسیس شد. یکی از اولین تولیدات آن پمپ های بتنی بود. شرکت در سال 1956 با تاسیس یک شرکت تابعه در بجینگ، رشد کرد؛ به عنوان بخشی از اولین وزرات صنایع ماشین سازی، وزارت ساخت و ساز و کمیته کار سرمایه گذاری مرکزی.

اولین حصول دارایی های دولتی:

توسعه ابتدایی شامل ادغام چندین موجودیت کوچک پیشین با زوم لاین از جمله دفتر سابق تحقیقات ماشین آلات بتنی و بقایای بنیاد تحقیقات ماشین آلات ساخت و ساز چانگشا بود.

عرضه اولیه عمومی:

نشانگر انتقال آن به یک شرکت عمومی است. زوم لاین بلافاصله بعد از دستیابی به گواهینامه ایزو 9001، با سرمایه گذاری در بورس شنژن، در 21 اکتبر سال 2000 یک پیشنهاد عمومی اولیه را ارائه داد.

 

مالکیت دارایی‌های خارج از کشور:

زمانیکه شرکت های کشورهای در حال توسعه به ندرت کشور در حال توسعه همتای خود را به دست می آوردند، زوم لاین شرکت انگلیسی پاورمول را سال‌های قبل از 2000 خریداری کرد.
در سال 2008 زوم لاین یک دستاورد خارجی دیگر با هدف تولید کننده ماشین آلات بتنی ایتالیایی؛ شرکت محصولات ضدزنگ ایتالیایی (CIFA) را ساخت. طبق یک قاعده منصفانه با گلدمن ساچس، ماندارین کپتال پارتنرز و هونی کپتال ارتباط برقرار کرد.

محصولات:

محصولات عمدتا کامیون نصب شده، ماشین آلات برای هدفی خاص؛ ماشین آلات سنگین یا جرثقیل هستند و شاملَ: بولدوزر، لیفتراک، ماشین آلات بتنی، جرثقیل (جرثقیل سیار، تاور کرین و …)، بیل مکانیکی، دستگاه آتشنشانی، ماشین آلات فشرده سازی زباله، کامیون زباله، ماشین‌های آسفالت، تجهیزات حفاری دوار، غلطک جاده، برف روب، جاروبرقی خیابانی، دیگر وسایل نقلیه مختلف جاده‌ای و محیطی و ماشین آلات بهسازی و …


شرکت سازنده تجهیزات ایتالیایی؛ شرکت محصولات ضدزنگ ایتالیایی (CIFA) و شرکت تولید کننده تجهیزات انگلیسی؛ پاورمول، از شرکت های تابعه زوم لاین هستند.