logo
logo

صادرات واردات چیست؟ 

گروه تخصصی مه یاس 

صادرات و واردات نقش مهمی در اقتصاد یک کشور دارد. صادرات به معنی تهیه و تولید کالا و یا خدمات در یک کشور و فروش و خریداری آن تولیدات یا خدمات توسط افراد سایر کشورها است. مهم نیست که آن کالا و خدمات چه چیزی باشد و مهم نیست چطور ارسال می‌گردد. تولیدات می‌توانند توسط کشتی حمل شوند یا با ایمیل ارسال شوند یا حتی در یک چمدان شخصی با هواپیما جابجا بشوند.
اگر این کالا ها و خدمات در داخل کشور تولید شوند و به افراد دیگری در سایر کشورها فروخته شوند معنی آن صادرات است. واردات به معنی خریداری کالا و خدماتی است که توسط یک کشور دیگر تولیدشده است.

  مشاوره صادرات واردات

مشاوره توسط افراد متخصص و کارشناسان این حوزه انجام می گیرد که جزء مهم ترین رکن های اقتصادی هر کشور هستند. با استفاده واردات کشورها می توانند کالاهای مورد نیاز خود را از طریق وارد کردن آنها تامین کرده و با استفاده از صادرات کالا می توانند به کسب درآمد ارزی بپردازند.

در این راستا گروه تخصصی مه یاس با نیم قرن تجربه سعی دارد تا علاوه بر ایجاد یک محیط امن در امر واردات و یا صادرات کالا بهترین خدمات را نیز ارائه دهد.

 اگر می خواهید در حوزه بازرگانی بین الملل فعالیت نمایید و به مشاوره نیاز دارید باید به دنبال کارشناسان و متخصصین این حوزه باشید و از آنها کمک بخواهید.

                                            میزان تجارت کشورها

واردات

ترکیب صادرات واردات میزان تجارت یک کشور را متعادل می‌سازد. هنگامی‌که صادرات یک کشور از واردات آن بیشتر باشد یعنی آن کشور مازاد تجارت دارد. و برعکس وقتی‌که میزان واردات یک کشور از صادرات آن بیشتر باشد یعنی کسری تجارت دارد.

 صادرات چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

صادرات در لغت به معنی ارسال کردن کالا و ارسال کالا از یک کشور به کشور دیگر می باشد. همچنین برای صادر کردن کالاها هر فردی که بخواهد عمل صادرات و واردات را انجام دهد باید دارای کارت بازرگانی باشد که برای دریافت آن شرایط و قوانین و مقرراتی وجود دارد.

واردات

واردات چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

واردات به معنی وارد کردن کالاها به کشور مقصد می باشد. که در یک کشور دیگر (کشور مبدا) تولید و ساخته شده است. این موضوع به دلیل نبود امکان ساخت و یا هزینه بر بودن ساخت بسیاری از قطعات در داخل آن کشور می باشد و به منظور تامین نیاز شهروندان یک کشور اجرا می شود. شرایط بسیاری چون نبود تکنولوژی، یا شرایط آب و هوایی و اقلیمی هر منطقه می تواند در تهیه و تولید بعضی از محصولات تاثیر بسازیی بگذارد.