logo
logo

لودر چیست : تعریف لودر

لودر ماشینی تراکتوری است که از مجموعه ماشین آلات راه سازی و ساختمانی به حساب می آید. این وسیله مجموعه مکانیزمی هیدرولیکی است که بر روی تراکتور مخصوص خود سوار شده . دارای بازوهای نه چندان بلندی بوده (نسبت به سایر ماشین آلات راه سازی بازو دار) و در عوض جامی بزرگتر دارد.

مکانیزم عملکرد لودر را میتوانید با کلیک بر روی تصویر زیر در سایز بزرگتر مشاهده نمایید.

مکانیزم عملکرد لودر

مکانیزم عملکرد لودر


لودر چیست: انواع لودر چیست

لودرها را در این مقاله به سه دسته تقسیم میکنیم: لودر چرخ زنجیری ، لودر چرخ لاستیکی ، بکهو لودر.

 لودر چرخ لاستیکی

معمول ترین نوع لودر است که در اندازه های خیلی متفاوت ساخته میشود. این نوع از لودر که اغلب با توان های کمتری نسبت به انواع چرخ زنجیری ساخته میشود . سریع تر بوده و قدرت مانور بسیار بیشتری دارند.

لودر های چرخ لاستیکی گاهی در هنگام کار بر روی زمین های با خاک خیلی نرم یا گلی و یا سطوح پر شیب دچار مشکلاتی میشوند. علت این امر وجود اصطکاک کمتر سطح چرخ های لاستیکی با زمین است. میتوان این میزان اصطکاک را با تنظیم باد چرخ ها تا حدودی کنترل کرد.

همچنین لودرهای چرخ لاستیکی در هنگام کار بر روی زمین های دارای سنگهای تیز ممکن است دچار مشکل شوند . برای این مشکل نیز راه چاره ای اندیشیده شده است. زنجیرهای مخصوصی برای این  لودر ها در نظر گرفته شده است که فعالیت آنها را حتی در معادن نیز فرآهم می آورد.

البته لاستیک های ضخیم و عاج داری نیز برای انواع استفاده ها آماده شده است.

لودرهای چرخ لاستیکی بر دو نوع کلی کمر شکن و معمولی هستند. نوع کمر شدن این لودر ها مفصلی در وسط شاسی خود دارد که قدرت مانور بالایی به آن میدهد. این مفصل با جک های هیدرولیک عمل میکند .

 لودر چرخ زنجیری

لودر چرخ زنجیری به دلیل اصطکاک بیشتر با زمین و همچنین پایداری برای حرکت بر روی سنگهای تیز مزایایی نسبت به لودر چرخ لاستیکی دارد اما در کل عملکرد آنها یکسان است.

لودر زوم لاین

ZY65C لودر زوم لاین

لودر خزنده ZY65C یک ماشین نسل جدید است که مخصوص حذف سرباره در جلوی کوره در کارخانه فولاد طراحی و تولید شده است. به طور گسترده

ادامه مطلب »