logo
logo

تاورکرین جرثقیل برجی است که به دلیل ایمنی بالایی که دارد در صنایع مختلف هم استفاده میشود.

تعمیرات انواع تاور کرین

 تاور کرین ها به دلیل استفاده و کارایی زیاد در صنعت ساخت و ساز ، یکی از اصلی ترین تجهیزات و وسایل در این زمینه ساخت وساز شناخته شده است.

این دستگاه ها دارای ایمنی بالایی هستند و اگر در زمان های مشخص و بدون تاخیر ، قطعات مستهلک را تعویض یا تعمیر کنید یا هر ماه یکبار درخواست تعمیرات جزئی و بازرسی را داشته باشید میتوانید ایمنی دستگاه را دائمی و بیشتر کنید.

بازدید تاورکرین

خدمات بازرسی و نگهداری تاور کرین

بازرسی و سرویس تاور کرین بستگی به نوع و مدل و همچنین تناژ دستگاه دارد و این خدمات به صورت هفتگی ، ماهیانه و سالانه در نظر گرفته میشود.

 که این خدمات در زمانی که اتفاقات زیر رخ دهد باید حتما و سریعا انجام شود :

  1. عدم توجه به نکات ایمنی هنگام مونتاژ تاورکرین
  2. بی تجربه بودن اپراتورها
  3. عدم تعمیرات و نگهداری بموقع این جرثقیل‌ها

زمانی که این اتفاقات یا موارد دیگری رخ میدهد و ممکن است جرثقیل دچار ایراد و خرابی شود و در صورت مشاهده این مشکلات ، دستگاه نیاز به خدمات بازرسی و تعمیر اساسی دارد که میتوانید از نمایندگی های معتبر و شرکت های مورد اطمینان مانند گروه تخصصی مه یاس  درخواست این خدمات را داشته باشید.

تعمیرات تاور کرین ها شامل 2 بخش است که عبارتند از :

تعمیرات سخت افزاری

این خدمات باعث تولید و پیشرفت سخت افزار و تجهیزات دستگاه ها میشود و تمرکزش روی همین مورد است لذا جهت افزایش تولید به جای افزایش  و راندمان کارایی تولید در ماشین آلات که طبیعتا با نگهداری و تعمیر مناسب امکان پذیر میباشد بیشتر از طریق افزایش طول عمر به دنبال تحقق اهداف بیشتر کردن زمان بهره برداری از تاورکرین میباشد  .

قطعات سخت افزار
تاورکرین نرم افزار

تعمیرات نرم افزاری

برخلاف خدمات سخت افزاری ، هدف اصلی این خدمات استفاده کارا و بهینه از ماشین آلات با نگرش سیستماتیک به مسئله تعمیرات و نگهداری برنامه ریزی شده بود.

در این خدمات سعی گردید به جای نیروی انسانی از ماشین آلات در کارگاه ها استفاده شود . طبیعی است که با افزایش پیچیدگی ماشین آلات و بالارفتن تخصص موردنیاز به شرایط نگهداری خاص نیز جهت افزایش راندمان ماشین آلات احساس گردید . دراین خدمات ضریب آمادگی ماشین آلات به عنوان یک شاخص و معیار قابل توجه مطرح گردید هرچقدر ضریب آمادگی ماشین آلات عدد بزرگتری را نمایش دهد درواقع نشان دهنده ی عملکرد درست و صحیح تعمیرات و نگهداری خواهد بود .

چه مواردی باعث کاهش صدمات وارده به دستگاه میشوند؟

🛑 انطباق طراحی ، ساخت و کارکرد

🛑 کتابچه ثبت عملکرد روزانه و دریافت گواهی سلامت دوره ای

🛑 بیانیه انطباق EC

🛑 هشدار درخصوص خطرات موجود و خرابی هر قسمت از دستگاه

🛑 بازدید به منظور عدم خوردگی ، خزش و لرزش

🛑 بازرسی دقیق سیستم انتقال بار وخرابی آن 

🛑 بازرسی فنی متعدد سیستم ترمز ، لنگرگاه ها ، قلاب و سیستم هیدرولیک

🛑 بازرسی و رسیدگی به گریسکاری ،روغن ریزی ، رگلاژ سیم بکسل و کابل ها

🛑 بازرسی قطعات ارتفاعی و نحوه افزایش ارتفاع

🛑 بازرسی کمربند ها بر اساس استاندارد ASME B30.3

🛑 تست عملکرد فولاد و قطعات متحرک تاورکرین(tower crane)

🛑 بررسی کابین وزنه های تعادل و …

وقتی شما از شرکتی این دستگاه را خرید یا اجاره میکنید ، بعد از آن ، هم میتوانی از همان شرکت خدمات مربوطه را دریافت کنید و هم میتوانید از سایر شرکت ها این خدمات را درخواست کنید.

این خدمات شامل نصب دستگاه ، تامین و فروش قطعات ، حمل و نقل دستگاه و تعمیرات دستگاه میشود که تمامی شرکت های معتبر در این زمینه این خدمات را همراه با ضمانت ارائه میدهند.

گروه تخصصی مه یاس آماده ارائه این خدمات جهت انجام سرویس و نگهداری و بازسازی با شرایط زیر میباشد 

بازدید و تعمیر  چک 1 ماهه 

در بازدیدهای دوره ای یک ماهه تمامی قطعات مکانیکی ،برقی، ایمنی وهشداردهنده و سازه ای تاورکرین بازدید میشود و قطعات متحرک گیریس کاری و روانکاری میشود تا از ایجاد استهلاک بالا و حوادث غیر متقربه جلوگیری شود و هزینه ها و حوادث پیش بینی نشده کارگاه ها بسیار کم شود .

 

بازدیدهای ویژه و استاندارد سالانه

ما در گروه تخصصی مه یاس  خدمات بازدید و بررسی تاور کرین را به صورت ویژه سالانه ارائه میدهیم با شرایط خاص طبق چک لیست های سالیانه و تست جوش از کل سازه فلزی تا اینکه  ایمنی را افزایش دهیم و باعث جلب رضایت مشتریان شویم. 

بازدید و تعمیر 3 ساله

در صورتی که دستگاه نو باشد میتوان برای اطمینان از شرایط دستگاه هر 3 سال یکبار به جز بازدیدهای ماهانه به صورت تخصصی بازرسی پارگی کابل ها و بازدید و تست کلیه متعلقات تاورکرین از سازه تا سیستم انقال باربرداری به صورت کامل انجام داد که این بازرسی برای ارزیابی سایش و پارگی و شکستگی های غیر قابل دیدن بر روی اجزای داخلی تاور کرین طراحی شده است.با انجام این سرویس از خرابی این قطعات و همچنین آسیب و صدماتی که در هنگام استفاده از تاورکرین ایجاد می شود ، جلوگیری می شود.

بازدید و تعمیر 6 ساله

دستگاه های نو یا تاورکرین هایی که در پروژه ها  تعطیل کار نمیکنند را میتوان هر 6 سال یکبار اما به صورت خیلی کامل بازدید و بررسی و در صورت نیاز تعمیر کرد ، که این خدمات شامل بازدید از  پوسیدگی و زدگی سیم بکسل ، سرویس ،تعمیر و آماده بکار کردن همه قسمت های مکانیکی و هیدرولیکی و برقی مختلف تاورکرین میباشدکه درصوت نیاز آن دستگاه دمونتاژ و بازسازی مجدد شده و  برای اطمینان از اینکه استراکچر جرثقیل شما به دلیل نقاط ضعف پنهان باعث ایجاد خطر یا حادثه نشود تست های مختلف از آن گرفته شده و مجددا مونتاژ و آماده به کار میشود .