logo
logo

پس از کشف معادن و شروع تولید و استخراج صنعتی فلزات و عناصر مختلف مسئله‌ی سرعت تولید همواره از چالش‌های مهم بوده است. حالت ایده آل موقعیت جغرافیایی یک معدن به گونه‌ای است که امکان احداث واحد استخراج در نزدیکی آن فراهم باشد. در این صورت با یک خط نوار نقاله سنگ‌های معدنی با سرعت بالایی به معدن منتقل می‌شود. در غیر این صورت باید از کامیون‌های معدن کمک گرفت.

اما اصولا معادن در شرایط صعب العبور قرار دارند و امکان احداث کارخانه در نزدیکی آن‌ها فراهم نیست. در این صورت نیاز به کامیون‌های غول پیکر که ظرفیت بسیار بالایی داشته باشند، اجتناب ناپذیر است.

بین استخراج کنندگان فلزات در دنیا این اصطلاح رایج است که وقتی زمان به معدن کاوی می‌رسد، هر چه ادوات بزرگتر باشد بهتر است. به همین دلیل صنایع ساخت تجهیزات معدن همواره در حال ساخت ماشین آلات عظیم، قدرتمند و بهینه هستند. این کامیون‌ها ابعادی نزدیک به یک ماموت منقرض شده را دارند!

استخراج سنگ معدن آهن، از جمله محل‌های پرکاربرد کامیون معدن است. برای تبدیل سنگ آهن به فولاد پس از حذف ناخالصی‌ها، فرآیندهای مختلفی انجام می‌گیرد. شما با کلیک بر روی گندله سازی و کنسانتره آهن می توانید این فرآیندها را مشاهده کنید.

در این مقاله ۵مدل از بزرگترین کامیون‌های معدنی ساخته شده در دنیا را معرفی خواهیم کرد.اگرچه اکثر کامیون‌های مورد استفاده کشور وراداتی است، اما خودروسازی چاپار مشکین شهر نخستین کامیون داخلی را تولید کرده‌است. این کامیون توانی به اندازه ۳۵۴ اسب بخار دارد.

مدل Belaz 75710

این مدل عملا هیولایی است که در سال ۲۰۱۳ اولین مدل آن توسط کارخانه بلاروسی  تولید شد. کارخانه بلاز یک سوم کامیون معدنی‌های دنیا را تولید می‌کند. این کامیون با ظرفیت حمل معادل  ۴۹۶ تن، از تولیدات قبلی این کارخانه ۲۵درصد بیشتر ظرفیت دارد. این کامیون معدن اولین بار در معادن کشور روسیه آزمایش شد و پس از قبول شدن در آن‌ها در معادن سراسر دنیا مورد استفاده قرار گرفت. 

نوآوری فنی ، قابلیت اطمینان نام تجاری و بهره وری عالی ، کامیون های Liebherr را چشمگیر می کند. کانسپت درایو دیزل الکتریکی معتبر بالاترین سطح مقرون به صرفه بودن را تضمین می کند و هنگامی که با بیل مکانیکی معدن Liebherr R 996 B یا R 9800 همراه می شود ، کامیون ها کاملاً برای نیازهای محیط های معدنی مناسب هستند. مشتریان می توانند با کمترین هزینه در هر تن ، عملکرد بالایی از این ماشین ها انتظار داشته باشند.