logo
logo

آسانسور کارگاهی چیست

آسانسور کارگاهی چیست و چه کاربردهایی را دارد

در خصوص آسانسور های کارگاهی بایستی بگوییم که در حقیقت بخش مهمی از زیرساخت  در طیف وسیعی از ساخت و ساز هستند. آسانسورهای کارگاهی بمنظور جابجایی آسان وکارآمد افراد با لحاظ کردن ایمنی های لازم نیز بکار گرفته میشوند و اینکه این آسانسورهای کارگاهی قابلیت منصوب شدن را در هر ساختاری شامل میگردند. 

آسانسور کارگاهی که تحت عنوان بالابرهای صنعتی هم شناخته میشوند نیز در حقیقت ماشین هایی میباشند که جهت جابجایی ، اعم از افراد و وسایل بکار گرفته میشوند. آسانسورهای کارگاهی از رایج ترین و پر استفاده ترین تجهیزات ساخت و ساز محسوب میگردند و اینکه نصب و راه اندازی این آسانسورها برای نصاب ها امری راحت و آسان میباشد.

آسانسورهای کارگاهی در واقع به منظور مقاومت در برابر شرایط جوی مثل سرما و گرما شدیدی تولید شده اند  سخت مانند سرما و گرمای شدید چه در فعالیت های ساخت و ساز و چه در فعالیت های صنعتی ساخته شده اند و نیز شرایط آب و هوایی سخت و طاقت فرساست که کارفرما را به نصب و راه اندازی و استفاده از آسانسور کارگاهی وا میدارد. 

ممکن است نخستین پرسشی که ذهن شما را درگیر کرده و بایستی پاسخ دقیقی به آن داد این باشد که در واقع خود آسانسور کارگاهی چیست و به چه معناست؟  در گذشته ما  رشد چشمگیری را از ساخت  و ساز برج و آسمان خراش و ساختمان های بلند دیده ایم که از  اصلی ترین پیش نیاز ها جهت ساخت آن ها، آسانسور کارگاهی باشد و امکان دارد که از اساسی ترین علت در خصوص توسعه و رشد این پروژه های ساختمانی همین استفاده از آسانسور های کارگاهی باشد.

دلیل اینکه به چه خاطر  بکار گرفتن آسانسور کارگاهی الزامی گشته است ؟

قبلا ساختمان هایی که ارتفاع 200 متر به بالا داشتند به ندرت هم دیده میشد و هم ساخته میشد اما بر اساس آمارهای معتبری که وجود دارد امروزه بیش از 1000 ساختمان مرتفع وجود دارد که در هر دهه ساخته شده و نیز ارتفاعات بالای 200 متر دارند که دلیل آن استفاده از آسانسورهای کارگاهی و راحت تر شدن صنعت ساخت و ساز برای کارفرما و نیروهای ساخت میتواند باشد چرا که یک آسانسور  تعداد انگشت شماری ساختمان بلند با ارتفاعی بیش از 200 متر ساخته می شد، اما در هر حال حاضر طبق آخرین آمار های رسمی داده شده در این زمینه در هر دهه بیش از 1000 ساختمان بلند با ارتفاعی بیش از 200 متر ساخته می شود که می توان دلیل آن را پیشرفته تر شدن آسانسورهای کاگاهی دانست. آسانسور کارگاهی برای یک پروژه ساختمانی مزایای بسیار زیادی به همراه دارد که اگر با آن ها آشنا باشید، می توانید از آن ها در پروژه های ساختمانی خود استفاده کنید.

از آسانسور کارگاهی در چه صنایعی استفاده می شود؟

از آسانسور کارگاهی در صنعت پتروشیمی،  صنعت برج سازی اعم از تجاری و مسکونی و نیز ساخت نیروگاه و …استفاده میگردد بدین خاطر که آسانسورهای کارگاهی در هزینه ها و زمان در صنعت ساخت و ساز تا حد چشمگیری نیز صرفه جویی می نمایدو اینکه برای استفاده از آن از نیروی محرکه دستگاه میتوان بهره برد  بدلیل اینکه جهت راه اندازی این آسانسورها بایستی از نیروهای محرکه ای مثل برق و موتور و گیربکس نیز کمک گرفته شود. شما با راه اندازی یک آسانسور کارگاهی میتوانید در هرگونه شرایط جوی از آن استفاده نمایید. 

کاربرد آسانسورهای کارگاهی

همانطور که گفتیم از اساسی ترین کاربرد آسانسور کارگاهی، جابجایی شخص و لوازم میباشد که میتواند اشخاص را از طبقات پایین به بالاترین طبقه منتقل کند همچنین مصالح  سنگین را هم بدون دخالت نیروی انسانی میتوان جابجا نمود.

چنانچه که تا به امروز پروژه های ساختمانی بزرگ و مرتفع را از نزدیک دیده باشید،در میابید که ساخت این ساختمان ها بدون بهره بردن از آسانسورهای کارگاهی تقریبا غیر ممکن خواهد بود. اغلب بمنظور صرفه جویی در وقت و  زمان و هزینه های پروژه های ساخت آسانسورهای کارگاهی ابه کار گرفته میشوند که در این زمینه اثرگذار خواهد بود.

وقتی که از ساخت برج و  پروژه هایی اعم از مسکونی و تجاری ، پالایشگاه هاو… بحث میشود، بهره بردن از آسانسور کارگاهی نیز امری لازم و  ضروریتلقی میگردد چرا که  اسانسور کارگاهی جدا از کارایی بالا و مناسب بودن از لحاظ هزیته میتواند در سرعت انجام کار های ساخت کمک بزرگ را کارفرما و اجراکنندگان ساختمان نماید.

 

از مهمترین قسمت بالابرهای کارگاهی (بالابر کارگاهی)، که در طراحی و ساخت و راندمان دستگاه های بالابر میتوان اشاره کرد ،آسانسور کارگاهی TCCH می باشد.
از مزایای بالابر کارگاهی تی سی سی اچ می توان ، به مصرف برق آن اشاره کردکه مصرف برق آن 30 درصد به جای 100 درصد می باشد. که با استفاده ازتابلو برق ,اینورتر ودرایو برای اولین بار در  بیشتر پروژه های ایرانی و تعدادی از پروژه هایی که صادرات انجام شده. در ظرفیت های  1500 کیلو گرم و2000 گیلوکرم , 2500 کیلوگرم می باشد ، که با برند اختصاصی TCCH تا ارتفاع 150 متر ,را در خط تولید قرار داده است. 
از مزایای دیگر این بالابر این است ، که در هنگام حرکت و برخاستن آسانسور کارگاهی TCCH، کوچکترین ضربه به گیربکس و موتور وارد نمی شود، واین باعث سه برابری ,عمر موتور و گیربکس می شود.

 همچنین به علت نبود نیروی ناگهانی ,و با توجه به اینکه فرکانس به ,صورت آهسته از صفر به 50 هرتز می رسد